پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + ویدیو یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟
سرخط خبرها

تیم ملی ایران سوژه فیفا |زننده اولین گل تیم ملی در جام جهانی کیست؟

  • کد خبر: ۱۳۱۱۰۳
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
تیم ملی ایران سوژه فیفا |زننده اولین گل تیم ملی در جام جهانی کیست؟
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در گزارشی به اولین حضور تیم ملی ایران در تاریخ جام جهانی پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) کمتر از یک ماه مانده به آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مرور خاطرات فوتبال آسیا در تاریخ جام جهانی پرداخت.

فدراسیون جهانی فوتبال به اولین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی که سال ۱۹۷۸ برمی گردد، پرداخت و از مخاطبانش سوال کرد زننده اولین گل ایران در تاریخ جام جهانی چه کسی است؟

سایت فیفا در این زمینه نوشت: ایران که در آن زمان قهرمان آسیا بود، برای اولین بار در جام جهانی فوتبال با هلند قدرتمند، نایب قهرمان چهار سال قبل، اولین حریف خود، شروع سختی داشت. راب رنسنبرینک در مندوزا شورش کرد و بازی را با هت تریک ۳-۰ هلند به پایان رساند.

با سه حضور قبلی در جام جهانی فوتبال، اسکاتلند در رده بعدی قرار داشت و به نظر می‌رسید که بازی به همان شکلی پیش می‌رفت که بازی قبل از آن پیش رفت، زیرا تلاش ناموفق آندرانیک اسکندریان برای دفع توپ باعث شد که او قبل از پایان نیمه توپ را وارد دروازه خودی کند.

در ادامه عملکرد شاگردان حشمت مهاجرانی بهتر شد و تاریخ در ساعتی ثبت شد که ایرج دانایی فرد توپ را در لبه محوطه جمع کرد و از مقابل دو مدافع گذشت و از زاویه باریکی اولین گل ایران در جام جهانی فوتبال را به ثمر رساند. تیم ملی ایران با تساوی ۱-۱ اولین امتیاز خود را در عرصه جام جهانی کسب کرد.

حسن روشن نام خود را به لیست گلزنان اضافه کرد، اما این تنها یک تسلی بود، زیرا ایران مقابل پرو ۴ بر یک شکست خورد. آن‌ها باید ۲۰ سال برای حضور بعدی خود در فرانسه ۱۹۹۸ صبر می‌کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->